۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد؛

واکسیناسیون ۶۸ درصد دانش آموزان اردستانی

واکسیناسیون ۶۸ درصد دانش آموزان اردستانی

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از واکسینه شدن ۶۸ درصد دانش آموزان اردستانی خبر داد و گفت: والدین به شایعات توجه نکنند و در تزریق واکسن دانش آموزان عجله کنند.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان اردستان هفته‌های متوالی است که فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده و روند پایداری از نظر شیوع بیماری کرونا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته است، افزود: این وضعیت در نتیجه تأثیر واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است، لازم است افرادی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند هرچه سریع‌تر واکسن را تزریق کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: احتمال ایجاد پیک جدید کرونا در کشور نیز وجود دارد اما اگر واکسیناسیون تکمیل شود می‌توان پیک جدید را به خوبی کنترل و مهار کرد.

ذبیحی در خصوص ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان، تصریح کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه منوط به واکسیناسیون دانش آموزان و والدین است، افراد به منابع رسمی اعتماد کرده و در تزریق واکسن دانش آموزان فرصت سوزی نشود.

واکسن سینوفارم برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا مورد تایید است

وی یادآور شد: واکسن سینوفارم برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور است و هیچگونه عوارض خاص و شدیدی برای دانش آموزان ندارد.

ذبیحی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزی واکسن خود را تزریق نکند و سپس در مدرسه حضور یابد ممکن است ناقل کرونا و موجب گردش ویروس در بین خانواده و جامعه شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه بیش از ۶۸ درصد از دانش آموزان واکسینه شده‌اند، گفت: تعداد افراد در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال سه هزار و ۲۴۴ نفر است که دو هزار و ۲۷۰ نفر نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

ذبیحی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در شهر اردستان ۶۴.۱۳ درصد و در شهر زواره ۸۵.۹ درصد است که بیشترین میزان پوشش به زواره اختصاص دارد.

وی درخصوص محدودیت‌های اعمالی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، تاکید کرد: هرگونه خدمات بهداشتی به اصناف مانند صدور کارت بهداشت، صدور کارت سلامت، معاینات شغلی، گواهینامه آموزش دوره بهداشت، حضور در آموزشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها منوط به تزریق واکسن است.

واکسیناسیون ۸۰ درصدی در اردستان

ذبیحی از واکسیناسیون ۸۰ درصد مردم اردستان خبر داد و تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش در گروه سنی ۱۸ سال به بالا سی و سه هزار و ۳۷۹ نفر است که تاکنون ۲۹ هزار و ۴۵۸ دز واکسن در نوبت اول و ۱۴ هزار و ۸۲۴ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

کد خبر 5324892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha